جزییات حریق منزل مسکونی در خیابان آوینی مشهد (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) متلاشی شدن باند سارقین احشام و کشف ۳۰ پرونده سرقت (۱۸ مهر ۱۴۰۳) زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی متقاضیان دانشگاه علمی کاربردی| سالانه باید به ۵۰ هزار نفر آموزش مهارتی ارائه شود چند ورزش‌ ساده برای کمک به پیشگیری و درمان آرتروز جزئیات رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال ۲۰۲۵ | دانشگاه‌های ایران چه رتبه‌ای دارند؟ رئیس جمهور شنبه در دانشگاه تهران | سال تحصیلی جدید با حضور پزشکیان آغاز خواهد شد فقط با یک روش ساده سرماخوردگی خود را درمان کنید دانستنی‌های بیشتر درباره تخم‌مرغ، غذایی ساده ولی بسیار ارزشمند | یک وعده طلایی ترافیک سنگین در پل انقلاب اسلامی، بزرگراه شهید سلیمانی و میدان ده‌دی در مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) بیش از ۲۲ هزار واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسید مشکل کمبود معلم در دبستان دخترانه شهید بیگلری مشهد بعد از ۱۷‌ روز حل شد! تصادف و واژگونی تاکسی در مشهد ۲ مصدوم برجای گذاشت (۱۸ مهر ۱۴۰۳) صنعت پست؛ انتظارات و امید‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در هیئت دولت تصویب شد | احکام جدید به زودی صادر می‌شود (۱۸ مهر ۱۴۰۳) افتتاح سی‌و‌هفتمین مجموعه آموزشی طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» | جبران کمبود سرانه آموزشی مشهد تا پایان سال‌۱۴۰۴ درباره آگهی‌های فروش اعضای بدن که رد پایش را در گوشه وکنار شهر مشهد می‌بینیم | فقر تا مغز استخوان دستیابی ایران به تولید قرنیه مصنوعی | چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با آمریکا و اروپاست توضیحات آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص حل مشکلات توزیع کتب درسی و کمبود معلم با شروع فصل سرد سیر طبیعی افزایش کرونا و آنفلوآنزا در کشور دیده می شود هم‌دلی و هم‌دردی دکتر غلامحسین نوفرستی یا بیماران سرطانی | معالج ناامیدی بازداشت ۴ فروشنده مشروبات الکلی در مازندران به اتهام قتل عمد افزایش حقوق دستیاران پزشکی از مهرماه ۱۴۰۳| رقم پرداختی‌ها تا ۲۵ میلیون تومان اعمال‌قانون ۲۰۶۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۰۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستیابی ایران به تولید قرنیه مصنوعی | چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با آمریکا و اروپاست

  • کد خبر: ۲۹۳۴۵۵
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
دستیابی ایران به تولید قرنیه مصنوعی | چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با آمریکا و اروپاست
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه دستیابی ایران در تولید قرنیه مصنوعی برای ایجاد پیوند باعث درمان بسیاری از بیماران چشمی شده است، گفت: تخصیص ارز نیمایی دولتی برای دستگاه‌ها و تجهیزات چشم پزشکی ضروریست در غیر اینصورت روند درمان برای بیماران دچار اختلال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود جباروند، افزود: دستاورد‌های خوبی از لحاظ تجهیزات و امکانات اعمال جراحی چشم در کشور داریم و با وجود پزشکان مجرب در این رشته، هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی‌شود و حتی بیماران زیادی به خصوص از عراق پذیرش داریم.

وی اظهار داشت: اکنون از سیستم‌های هوشمند نیز در درمان چشم پزشکی استفاده می‌شود و با وجود ۲ هزار و ۵۰۰ چشم پزشک مشکلی از لحاظ کمبود نداریم و در شهر‌های مختلف مردم به خدمات چشم پزشکی دسترسی دارند.

جباروند با بیان اینکه چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با آمریکا و اروپاست، گفت: اکنون همه مردم دسترسی کامل و راحت به خدمات و درمان بیماری‌های چشمی دارند و مانند مردم سایر کشور‌ها هزینه‌های گرانی را با صف انتظار طولانی پرداخت نمی‌کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به دستاورد‌های ارزشمند در حوزه درمان بیماری‌های چشمی، در یکسال اخیر برخی از ارگان‌ها برای تهیه بافت در بانک چشم همکاری نمی‌کنند و بیماران دچار مشکل می‌شوند.

جباروند تصریح کرد: زمانی اعمال جراحی پیوند قرنیه در کشور به روز بود ولی به خاطر محدودیت‌های که ایجاد شده در زمینه بافت مورد نیاز بیماران، بانک چشم قادر به ارایه خدمات به موقع نیست.

وی ادامه داد: زمانی بانک چشم ایران افتخار جهان بود بهترین بافت‌ها را با قیمت ارزان در اختیار داشتیم، در حالیکه اکنون بیماران زیادی در نوبت پیوند قرنیه هستند.

تجهیزات چشم پزشکی ۵۰ درصد گران‌تر شد

وی افزود: عمده خدمات چشم پزشکی حدود ۷۰ درصد در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش دولتی و آموزشی ارایه می‌شود، با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی فرق کرده تجهیزات پزشکی چشم پزشکی ۵۰ درصد گران‌تر شده و از نظر اعمال جراحی مدرن با سختی مواجه شدیم.

جباروند گفت: انتظار داریم رئیس جمهور برای کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم ارز نیمایی ۲۸ هزار تومان برای خرید تجهیزات پزشکی تشخیصی و جراحی به مردم تخصیص دهد در غیر اینصورت با ارز نیمایی ۴۴ هزار تومان امکان ارایه خدمات به بیماران نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اکنون برای لنز و سایر تجهیزات بیماران چشمی ارز نیمایی دولتی تعلق می‌گیرد ولی برای میکروسکوپ و دستگاه‌ها که برای اعمال جراحی نیاز است، ارز نیمایی آزاد بوده و شرایط را برای پزشکان سخت‌تر کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->